قوانین و مقررات
اپلیکیشن و سایت
سرویسچه
تحت شرایط زیر به کاربران خدمات ارائه مینمایند، لذا این شرایط بهعنوان یک قرارداد الزامآور بر روابط بین کاربر و شرکت حاکم خواهد بود. بر این اساس، ضروری است پیش از استفاده از خدمات سرویسچه این شروط را به دقت مطالعه فرمایید. استفاده از سرویسچه به منزلۀ قبول تمامی شرایط ذیل است و هرگونه ادعا یا اعتراض آتی در این خصوص را بلااعتبار مینماید. شرکت ممکن است شرایط استفاده از خدمات سرویسچه را در طول زمان تغییر دهد. این تغییرات از یک یا چند طریق سایت، اپلیکیشن موبایل، پیامک، شبکه های اجتماعی یا ایمیل به تمامی کاربران اطلاع داده خواهد شد. صرف ادامۀ استفادۀ کاربر از خدمات سرویسچه، اعلام رضایت نسبت به شرایط جدید و قبول آن تلقی میگردد. قوانین جمهوری اسلامی ایران بر تعبیر، تفسیر، اجرا و تأثیر این توافقنامه حاکم خواهند بود. سرویسچه تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند؛ لذا تمام کاربران نیز موظف به رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران هستند.
توجه: هرگونه علامت، عدد، کلمه، تصویر یا نشان الکترونیک که ثابت کننده هویت امضاکننده باشد و به این سند یا سایر اسناد صادره در این زمینه ملحق شود، به منزلۀ امضای الکترونیک و همانند امضای دستنویس واجد اعتبار خواهد بود و امضاکننده را به مفاد سند ملتزم مینماید.
سرویسچه مستقیماً خدمتی ارائه نمینماید، بلکه تنها ایجادکنندۀ پل ارتباطی بین مشتریان (اشخاص متقاضی دریافت خدمات) و سرویسدهندگان (اشخاص ارائهکنندۀ خدمات) جهت تسهیل دریافت و ارائۀ انواع خدمات است. بدین توضیح که در سرویسچه، سرویسدهنده میان پذیرش درخواست خدمات یا رد آن مخیر است و مشتری نیز پس از ارسال درخواست خدمت و مشخصشدن سرویسدهنده میتواند با شرایطی از درخواست خود انصراف دهد.
هر خدمتی که در قالب سرویسچه ارائه میگردد، یک قرارداد مستقل فیمابین سرویسدهنده و مشتری است و سرویسچه تنها زمینۀ انعقاد این قرارداد را میان مشتریان و سرویسدهندگان مهیا میکند. تأکید میشود که شرکت هیچگونه مسئولیتی اعم از حقوقی و کیفری در قبال اتفاقات در مقابل کاربران اعم از مشتریان و سرویسدهندگان و اشخاص ثالث نخواهد داشت. سرویسچه ضمن تلاش برای حفظ کیفیت خدمات ارائه شده و انجام پیگیری و رسیدگی به شکایات، هیچ مسئولیتی در قبال خدمت ارائه شده، کیفیت آن و مشکلات احتمالی ندارد.
ماده ۱ - تعاریف و اصطلاحات
۱-۱- مشتری (خدمت گیرنده): افرادی که در اپلیکیشن و سایت سرویسچه اعلام نیاز به خدمات کرده اند.
۲-۱- ارائه دهنده خدمات (سرویس دهنده): منظور شخص حقیقی یا حقوقی بوده که به عنوان پیمانکار با سرویسچه همکاری می نماید و ارایه دهنده خدمت به مشتری می باشد.
۳-۱- کاربر: هر شخص حقیقی یا حقوقی استفاده کننده از سرویسچه فارغ از ماهیت مشتری بودن یا ارایه دهنده خدمات.
4-۱- سرویسچه: فضای مجازی در دسترس کاربران می باشد که پل ارتباطی بین مشتری و سرویس دهنده را به جهت ارائه خدمات فراهم آورده است.
5-۱- حساب کاربری: حسابی است که افراد برای استفاده از سرویسچه ایجاد کردهاند.
6-۱- اعتبار: مبلغی است که کاربران در حساب کاربری خود جهت استفاده از سرویسچه دارند.
7-۱- اطلاعات محرمانه: اطلاعاتی که توسط کاربران در اختیار سرویسچه قرار داده میشود مانند شماره تماس، اقامتگاه، پست الکترونیکی و غیره.
ماده ۲ - حساب کاربری
۱-۲- کاربران با ثبت نام در سرویسچه و همچنین با هر بار استفاده از خدمات آن میپذیرند که قوانین و مقررات جاری سرویسچه را به صورت کامل مطالعه کرده و با اطلاع کامل از شرایط و معانی آن اقدام به خرید خدمت کرده اند. این قوانین و مقررات ممکن است در طول زمان تغییرکند و بنابراین استفادۀ مستمر کاربران به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است.
۲-۲- استفاده کننده از سرویسچه ملزم به ایجاد یک حساب کاربری در سرویسچه می باشد. تنها اشخاصی که بیش از ۱۸ سال سن و واجد اهلیت قانونی باشند میتوانند اقدام به ساختن حساب کاربری در سرویسچه کنند. برای استفاده از سرویسچه، کاربر مذکور می بایست اطلاعاتی در سامانۀ سرویسچه ثبت نماید.
۳-۲- کاربر میپذیرد اطلاعات خواسته شده را به صورت صحیح و به روز در سامانه سرویسچه وارد کند و مسئول عدم صحت اطلاعات اعلام شده، شخص کاربر میباشد. در صورت اثبات خلاف این موضوع، شرکت مجاز به پیگیری قضایی و قانونی نزد مراجع صالح میباشد.
۴-۲- هر فرد تنها میتواند یک حساب کاربری به عنوان خدمت گیرنده در سرویسچه داشته باشد. در صورتی که شرکت اطلاع یابد که به نام یک شخص اعم از حقیقی و یا حقوقی حسابهای کاربری متعدد وجود دارد، شرکت مجاز خواهد بود نسبت به قطع خدمات و غیرفعال نمودن حسابهای کاربری مذکور اقدام نماید.
۵-۲- هر کاربر با ثبتنام در سرویسچه و ایجاد حساب کاربری به نام خود صحت انتساب تمام پیامهای صادره از حساب کاربری خویش را پذیرفته و درنتیجه حق هرگونه اعتراض یا ادعای آتی (مبنی بر انکار، تردید یا جعل دادهی پیامهای ارسالی) را از خویش سلب و اسقاط مینماید.
۶-۲- مسئولیت تمامی فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری انجام میشود مطلقاً به عهدهی شخص کاربر است، درنتیجه ضروری است که کاربر در حفظ اطلاعات حساب کاربری خود، ازجمله نام کاربری و رمز عبور، حداکثر اقدامات لازم را مبذول دارد و از این طریق مانع استفادهی دیگران از آن گردد. همچنین ضروری است که کاربر در صورت ظن به دسترسی ثالث بهحساب کاربری خویش، شخص کاربر در اسرع وقت نسبت به تغییر رمز عبور خود اقدام نماید و در صورت لزوم شرکت را مطلع کند تا حساب کاربری مذکور را مسدود نماید.
۷-۲- کاربر حق ندارد به اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهد و یا حساب خود را به فرد یا شرکت دیگری منتقل کند. در مورد کاربر شخص حقوقی نیز، مسئولیتهای قانونی بهره برداری از خدمات سرویسچه متوجه مدیران مجموعههای مذکور خواهد بود.
۸-۲- در شرایط خاصی ممکن است از کاربر برای استفاده از خدمات، درخواست احراز هویت شود، در چنین شرایطی اگر کاربر اطلاعات کافی در اختیار شرکت قرار ندهد، شرکت میتواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائۀ خدمات به کاربر خودداری نماید.
ماده ۳ – تعهدات کاربران
1-3- طبق مادۀ 3 آیین نامۀ اجرایی مادۀ هفت قانون حمایت از مصرفکنندگان، مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهدۀ سفارشدهنده و سازندۀ آگهی است.
2-3- کاربر متعهد است که در استفاده از خدمات سرویسچه تمامی قوانین جمهوری اسلامی ایران را رعایت کند، نرمافزار را برای اهداف قانونی بهکار گیرد و در همه حال، با در نظر گرفتن حیثیت تجاری سایت و نرمافزارهای سرویسچه و شرکت، مرتکب رفتاری نشود که اعتبار سایت و نرمافزارهای سرویسچه را خدشهدار نماید. مسئولیت هر نوع اقدام کاربر که منجر به بروز آسیب بدنی، جانی یا مالی گردد، بهعهدۀ کاربر است و شرکت در این خصوص مسئولیتی نخواهد داشت.
3-3- کاربر با افتتاح حساب کاربری در سرویسچه، تنها مجوز استفادۀ غیرانحصاری، غیرقابلانتقال و محدود از خدمات آن را دریافت میکند و به این ترتیب مدعی مالکیت یا حقی نسبت به سرویسچه (اعم از کپیرایت، علامت تجاری و سایر حقوق معنوی آن) نیست، در غیر موارد مصرح در این قرارداد اجازۀ استفاده از نام و علامت تجاری و خدمات نرمافزارهای سرویسچه را ندارد و در همه حال متعهد به رعایت حقوق معنوی شرکت نسبت به نرمافزارها و ملحقات آن خواهد بود.
4-3- کاربر میپذیرد که قرارداد حاضر یک قرارداد قابل رجوع و جایز از سوی شرکت است و شرکت میتواند هر زمان تنها به صلاحدید خود و بدون نیاز به تدارک هیچگونه دلیلی، یک حساب کاربری را مسدود کند و مانع استفادۀ کاربر از خدمات سرویسچه گردد.
5-3- کاربر متعهد است که پس از اتمام خدمت از اطلاعاتی که در نتیجۀ استفاده از خدمات سرویسچه کسب نموده است، استفاده نکند و از ذخیرۀ این اطلاعات به هر شکل اعم از ذخیرۀ اطلاعات در دستگاه تلفن همراه یا سایر موارد اجتناب نماید.
6-3- کاربر مشتری و سرویس دهنده تعهد مینمایند، که از هرگونه ارتباط مستقیم با یکدیگر در خصوص دریافت خدمت اجتناب نمایند. بدیهی است تضمین کنترل کیفیت و گارانتی بازگشت وجه، مورد تائید سرویسچه نبوده و مشتری هیچگونه ادعائی در این خصوص و یا خسارت احتمالی حادث نخواهد داشت و درصورت آگاهی، از این اتفاق سرویسچه می تواند نسبت به انسداد حساب کاربری طرفین اقدام نماید.
7-3- کاربر متعهد است تمامی تغییرات، الحاقات و اصلاحاتی را که توسط شرکت از طریق پیامک، ایمیل، سایت یا نرمافزارهای سرویسچه در خصوص استفاده از خدمات و شرایط آن برای کاربر ارسال میگردد، مطالعه نماید و در صورت موافقت، آن را تأیید نماید. تأیید مزبور ممکن است در قالب یک علامت، کلمه، عدد، عبارت، نام تایپشده و امثال آن بهعمل آید که به سند ارسالی الحاق میشود و همانند امضای دستنویس دارای آثار حقوقی است و امضاکننده را به مفاد سندی که به طریق مزبور امضا نموده است، متعهد و ملتزم مینماید. در صورت عدم تأیید شرایط استفاده، کاربر قادر به ادامۀ استفاده از سرویسچه نخواهد بود.
8-3- کاربر میپذیرد که بستههای تشویقی اختصاصی (و نه بستههای تشویقی عمومی)، برای استفادۀ شخصی وی در نظر گرفته شده و به همین دلیل میبایست از انتقال و فروش آنها اجتناب نماید.
9-3- کاربر میپذیرد که اعتبار ناشی از بستههای تشویقی غیرقابل تبدیل به وجه نقد است و از این رو کاربر نمیتواند وجه معادل بستههای تشویقی را از شرکت مطالبه نماید.
10-3- کاربران سرویسچه حق کپیبرداری از اطلاعات سرویسدهنده، نوشتار و تصاویر ارسالشده به سرویسچه را چه بهشکل دستی و چه بهطور خودکار نخواهد داشت و انجام این موارد پیگرد قانونی دارد.
11-3- کاربر متعهد میگردد هیچگونه فعالیتی که به حیثیت تجاری سرویسچه لطمه بزند، انجام ندهد. در صورت مشاهدۀ اینگونه فعالیت، سرویسچه حق انجام پیگیریهای قضایی لازمه را برای خود قائل است.
12-3- کاربر میپذیرد از هرگونه استفادۀ غیرمجاز از اطلاعات سرویسچه، بهصورت مستقیم یا غیرمستقیم، خودداری نماید. در صورت وقوع، سرویسچه حق انجام پیگیریهای قضایی لازمه را برای خود قائل است.
13-3- مشتری موظف است در زمان مقرر در محل بیان شده (نشانیای که در درخواست خدمت ثبت شده است) حضور یابد، در غیر این صورت شرکت مجاز خواهد بود معادل هزینهی خدمت را از اعتبار او کسر یا از نامبرده وصول نماید. وصول این مبلغ، نافی اختیار شرکت برای انسداد حساب کاربری مشتری موصوف نخواهد بود.
14-3- مشتری موظف است هزینهی خدمت را پرداخت نماید. پس از ارسال درخواست خدمت (در شرایطی که خدمت وفق درخواست اولیه انجام پذیرد و در شرایط آن تغییری داده نشود) یا پس از پایان خدمت، مشتری نمیتواند به میزان هزینهی خدمت اعتراض کند یا پس از پرداخت، تقاضای استرداد مبلغ پرداختی را بنماید.
15-3- مشتری میپذیرد که اعتبار موجود در حساب کاربری متعلقه منحصراً جهت بهرهگیری از خدمات سرویسچه قابل استفاده است و حق مطالبهی دریافت نقدی این وجوه را نخواهد داشت.
16-3- نظراتی که مشتری پس از دریافت سرویس در سرویسچه ثبت مینماید باید از موارد زیر مبرا باشند:
18-3- سرویسدهنده موظف است در حین انجام خدمت، تمامی قوانین جمهوری اسلامی ایران و قوانین صنفی را رعایت نماید. مسئولیت جبران خسارات جانی و مالی وارده به مشتری یا اشخاص ثالث حین ارائه خدمت بهسبب عدم رعایت این قوانین، بهعهدۀ سرویسدهنده است و شرکت در این خصوص مسئولیتی نخواهد داشت؛ مضاف بر آن، در صورت بروز چنین اتفاقاتی، شرکت مجاز خواهد بود خسارت وارده به اعتبار شرکت را از سرویسدهندۀ خاطی مطالبه نماید.
19-3- سرویسدهنده موظف است اعتبار تجاری نرمافزار سرویسچه را در همه حال در نظر بگیرد و برای حفظ این اعتبار از خود حسن خلق نشان دهد و مراتب نزاکت و ادب را در قبال مشتری رعایت نماید. تخلف از مفاد این ماده و نیز هر رفتاری که موجب خدشهدار شدن حیثیت تجاری شرکت گردد، شرکت را مجاز خواهد نمود که خسارت را از سرویس دهنده طلب کند.
20-3- سرویسدهنده موظف است قیمت تعیینشده توسط سرویسچه را از مشتری مطالبه نماید. مطالبۀ مبلغ مازاد جز در موارد توافقی خلاف می باشد.
21-3- کاربر میپذیرد که سرویسچه ممکن است از ارسال پیامک به عنوان راه ارتباطی خود با وی استفاده کند. کاربر میتواند درخواست کند که ارسال این پیامها قطع شود اما میپذیرد که با انصراف از دریافت این پیامها، ممکن است در استفاده از سرویس با مشکل مواجه شود.
22-3- کاربر تنها مجاز است از سرویسچه برای رفع نیازهای شخصی استفاده کند و باید از فروش یا استفادهی تجاری از خدمات آن اجتناب نماید.
ماده ۴ - تعهدات شرکت
1-4- شرکت متعهد به حفظ و حراست از اطلاعاتی است که در نتیجۀ استفادۀ کاربران از خدمات سرویسچه در نرمافزار ثبت و ذخیره میشود. این اطلاعات بهشرح زیر است:
2-4- شرکت متعهد است کلیۀ تغییرات، اصلاحات و الحاقات قرارداد حاضر را از طریق سایت سرویسچه، نرمافزارهای سرویسچه، ایمیل یا پیامک به کاربران اطلاع دهد.
3-4- نظر به اینکه سرویسچه تنها خدمات نرمافزاری ارائه میدهد و در ارائۀ خدمت دخالت ندارد، شرکت هیچگونه تضمینی در خصوص کیفیت خدمات، صلاحیت و مهارت سرویسدهندگان، زمان دریافت خدمات و کیفیت خدمتی که ارائه میشود، نخواهد داشت. لذا هر نوع خدماتی که در قالب این پلتفرم صورت میگیرد یک قرارداد مستقل فیمابین مشتری و سرویس دهنده است و سرویسچه تنها زمینهی انعقاد این قرارداد را مهیا میکند.
4-4- شرکت هیچگونه مسئولیتی در خصوص عملکرد اشخاص ثالث که ممکن است موجب حدوث نقص یا اشکال و ایرادی در حساب کاربری کاربر گردد نخواهد داشت.
5-4- سرویسچه حق عدم سرویسدهی به کاربران را به هر دلیل داراست.
6-4- شرکت نمیتواند اجرا شدن برنامۀ سرویسچه را در تمامی سختافزارها، دستگاههای تلفن همراه یا شبکههای ارتباطی تضمین نماید.
7-4- مسئولیت استفاده از سرویسچه بر عهده کاربر است و سرویسچه هیچ تعهدى در قبال خسارات مستقیم، اتفاقى، تبعى، غیرمستقیم و کیفرى ناشى از دسترسى و استفاده کاربر از این سایت ندارد.
8-4- مسئولیت استفاده از هرگونه متن، پیام، توضیح، اطلاعات، عکس، مشخصات تماس و موارد مشابه که به سرویسچه ارسال میشود یا در آن قرار میگیرد، شامل بازتولید، افشاء، مخابره، نشر و پخش آن، بر عهده فرستنده اطلاعات است.
9-4- سرویسچه مختار است هر گونه پیام، محتوا یا عکسی که کاربران به سایت یا نرمافزارها ارسال میکنند یا هر حساب کاربری و اطلاعات دیگری که مربوط به کاربر یا ایجادشده توسط کاربر باشد را در هر زمانی و به هر شکلی که ضروری بداند، حذف نماید.
10-4- سرویسچه مختار است هر گونه محتوایی که کاربران به سایت یا نرمافزارها ارسال میکنند را به هر نحو که صلاح میداند، برای توسعه و تبلیغ خدمات خود استفاده نماید.
11-4- مسئولیت هر لینک، مطلب و ادعایی مربوط به سرویسچه که به واسطۀ اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر در سایت، بلاگ یا شبکههای اجتماعی و باقی رسانهها منتشر میشود، با خود این افراد است و سرویسچه مسئولیتی در قبال آنها ندارد.
ماده 5 - مالی
1-5- با توجه به این که اتصال به اینترنت برای استفاده از سرویسچه ضروری است، کاربر میبایست اینترنت مورد نیاز را به انضمام سایر لوازم استفاده از سرویسچه را تدارک ببیند.
2-5- مشتری هزینۀ خدمت را به یکی از دو روش زیر به شرکت پرداخت میکند:
4-5- مشتری میپذیرد هزینه بعضی از خدمات به طور تقریبی در سرویسچه از طرف سرویس دهنده مشخص شده و ممکن است با توجه به جزئیات خدمت مورد نظر و پس از انجام بازدید توسط سرویس دهنده تغییر در آن اعمال گردد و قیمت نهایی پس از بازدید به وی اعلام خواهد شد، لذا در صورت تایید مشتری، اعتراضی نسبت به هزینه خدمت نمیتواند داشته باشد.
ماده 6 - شکایات
1-6- در صورت بروز مشکل در خدمت ارائهشده، مشتری و سرویسدهنده باید تلاش نمایند مشکل را بین یکدیگر حل نمایند. درصورتیکه اختلاف حل نگردد، هر یک از طرفین میتواند شکایت خود را به سرویسچه ارائه نماید. در این صورت، سرویسچه با توجه به مستندات، نظر کارشناس و قوانین خود، رأی صادر مینماید.
2-6- در صورت بروز اختلاف بین کاربران و سرویسچه، طرفین تلاش خواهند کرد اختلاف را بهصورت مسالمتآمیز حل و فصل نمایند. در صورت عدم موفقیت، اختلاف از طریق مراجع قضایی شیراز حل و فصل خواهد شد.
توجه: هرگونه علامت، عدد، کلمه، تصویر یا نشان الکترونیک که ثابت کننده هویت امضاکننده باشد و به این سند یا سایر اسناد صادره در این زمینه ملحق شود، به منزلۀ امضای الکترونیک و همانند امضای دستنویس واجد اعتبار خواهد بود و امضاکننده را به مفاد سند ملتزم مینماید.
سرویسچه مستقیماً خدمتی ارائه نمینماید، بلکه تنها ایجادکنندۀ پل ارتباطی بین مشتریان (اشخاص متقاضی دریافت خدمات) و سرویسدهندگان (اشخاص ارائهکنندۀ خدمات) جهت تسهیل دریافت و ارائۀ انواع خدمات است. بدین توضیح که در سرویسچه، سرویسدهنده میان پذیرش درخواست خدمات یا رد آن مخیر است و مشتری نیز پس از ارسال درخواست خدمت و مشخصشدن سرویسدهنده میتواند با شرایطی از درخواست خود انصراف دهد.
هر خدمتی که در قالب سرویسچه ارائه میگردد، یک قرارداد مستقل فیمابین سرویسدهنده و مشتری است و سرویسچه تنها زمینۀ انعقاد این قرارداد را میان مشتریان و سرویسدهندگان مهیا میکند. تأکید میشود که شرکت هیچگونه مسئولیتی اعم از حقوقی و کیفری در قبال اتفاقات در مقابل کاربران اعم از مشتریان و سرویسدهندگان و اشخاص ثالث نخواهد داشت. سرویسچه ضمن تلاش برای حفظ کیفیت خدمات ارائه شده و انجام پیگیری و رسیدگی به شکایات، هیچ مسئولیتی در قبال خدمت ارائه شده، کیفیت آن و مشکلات احتمالی ندارد.
ماده ۱ - تعاریف و اصطلاحات
۱-۱- مشتری (خدمت گیرنده): افرادی که در اپلیکیشن و سایت سرویسچه اعلام نیاز به خدمات کرده اند.
۲-۱- ارائه دهنده خدمات (سرویس دهنده): منظور شخص حقیقی یا حقوقی بوده که به عنوان پیمانکار با سرویسچه همکاری می نماید و ارایه دهنده خدمت به مشتری می باشد.
۳-۱- کاربر: هر شخص حقیقی یا حقوقی استفاده کننده از سرویسچه فارغ از ماهیت مشتری بودن یا ارایه دهنده خدمات.
4-۱- سرویسچه: فضای مجازی در دسترس کاربران می باشد که پل ارتباطی بین مشتری و سرویس دهنده را به جهت ارائه خدمات فراهم آورده است.
5-۱- حساب کاربری: حسابی است که افراد برای استفاده از سرویسچه ایجاد کردهاند.
6-۱- اعتبار: مبلغی است که کاربران در حساب کاربری خود جهت استفاده از سرویسچه دارند.
7-۱- اطلاعات محرمانه: اطلاعاتی که توسط کاربران در اختیار سرویسچه قرار داده میشود مانند شماره تماس، اقامتگاه، پست الکترونیکی و غیره.
ماده ۲ - حساب کاربری
۱-۲- کاربران با ثبت نام در سرویسچه و همچنین با هر بار استفاده از خدمات آن میپذیرند که قوانین و مقررات جاری سرویسچه را به صورت کامل مطالعه کرده و با اطلاع کامل از شرایط و معانی آن اقدام به خرید خدمت کرده اند. این قوانین و مقررات ممکن است در طول زمان تغییرکند و بنابراین استفادۀ مستمر کاربران به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است.
۲-۲- استفاده کننده از سرویسچه ملزم به ایجاد یک حساب کاربری در سرویسچه می باشد. تنها اشخاصی که بیش از ۱۸ سال سن و واجد اهلیت قانونی باشند میتوانند اقدام به ساختن حساب کاربری در سرویسچه کنند. برای استفاده از سرویسچه، کاربر مذکور می بایست اطلاعاتی در سامانۀ سرویسچه ثبت نماید.
۳-۲- کاربر میپذیرد اطلاعات خواسته شده را به صورت صحیح و به روز در سامانه سرویسچه وارد کند و مسئول عدم صحت اطلاعات اعلام شده، شخص کاربر میباشد. در صورت اثبات خلاف این موضوع، شرکت مجاز به پیگیری قضایی و قانونی نزد مراجع صالح میباشد.
۴-۲- هر فرد تنها میتواند یک حساب کاربری به عنوان خدمت گیرنده در سرویسچه داشته باشد. در صورتی که شرکت اطلاع یابد که به نام یک شخص اعم از حقیقی و یا حقوقی حسابهای کاربری متعدد وجود دارد، شرکت مجاز خواهد بود نسبت به قطع خدمات و غیرفعال نمودن حسابهای کاربری مذکور اقدام نماید.
۵-۲- هر کاربر با ثبتنام در سرویسچه و ایجاد حساب کاربری به نام خود صحت انتساب تمام پیامهای صادره از حساب کاربری خویش را پذیرفته و درنتیجه حق هرگونه اعتراض یا ادعای آتی (مبنی بر انکار، تردید یا جعل دادهی پیامهای ارسالی) را از خویش سلب و اسقاط مینماید.
۶-۲- مسئولیت تمامی فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری انجام میشود مطلقاً به عهدهی شخص کاربر است، درنتیجه ضروری است که کاربر در حفظ اطلاعات حساب کاربری خود، ازجمله نام کاربری و رمز عبور، حداکثر اقدامات لازم را مبذول دارد و از این طریق مانع استفادهی دیگران از آن گردد. همچنین ضروری است که کاربر در صورت ظن به دسترسی ثالث بهحساب کاربری خویش، شخص کاربر در اسرع وقت نسبت به تغییر رمز عبور خود اقدام نماید و در صورت لزوم شرکت را مطلع کند تا حساب کاربری مذکور را مسدود نماید.
۷-۲- کاربر حق ندارد به اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهد و یا حساب خود را به فرد یا شرکت دیگری منتقل کند. در مورد کاربر شخص حقوقی نیز، مسئولیتهای قانونی بهره برداری از خدمات سرویسچه متوجه مدیران مجموعههای مذکور خواهد بود.
۸-۲- در شرایط خاصی ممکن است از کاربر برای استفاده از خدمات، درخواست احراز هویت شود، در چنین شرایطی اگر کاربر اطلاعات کافی در اختیار شرکت قرار ندهد، شرکت میتواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائۀ خدمات به کاربر خودداری نماید.
ماده ۳ – تعهدات کاربران
1-3- طبق مادۀ 3 آیین نامۀ اجرایی مادۀ هفت قانون حمایت از مصرفکنندگان، مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهدۀ سفارشدهنده و سازندۀ آگهی است.
2-3- کاربر متعهد است که در استفاده از خدمات سرویسچه تمامی قوانین جمهوری اسلامی ایران را رعایت کند، نرمافزار را برای اهداف قانونی بهکار گیرد و در همه حال، با در نظر گرفتن حیثیت تجاری سایت و نرمافزارهای سرویسچه و شرکت، مرتکب رفتاری نشود که اعتبار سایت و نرمافزارهای سرویسچه را خدشهدار نماید. مسئولیت هر نوع اقدام کاربر که منجر به بروز آسیب بدنی، جانی یا مالی گردد، بهعهدۀ کاربر است و شرکت در این خصوص مسئولیتی نخواهد داشت.
3-3- کاربر با افتتاح حساب کاربری در سرویسچه، تنها مجوز استفادۀ غیرانحصاری، غیرقابلانتقال و محدود از خدمات آن را دریافت میکند و به این ترتیب مدعی مالکیت یا حقی نسبت به سرویسچه (اعم از کپیرایت، علامت تجاری و سایر حقوق معنوی آن) نیست، در غیر موارد مصرح در این قرارداد اجازۀ استفاده از نام و علامت تجاری و خدمات نرمافزارهای سرویسچه را ندارد و در همه حال متعهد به رعایت حقوق معنوی شرکت نسبت به نرمافزارها و ملحقات آن خواهد بود.
4-3- کاربر میپذیرد که قرارداد حاضر یک قرارداد قابل رجوع و جایز از سوی شرکت است و شرکت میتواند هر زمان تنها به صلاحدید خود و بدون نیاز به تدارک هیچگونه دلیلی، یک حساب کاربری را مسدود کند و مانع استفادۀ کاربر از خدمات سرویسچه گردد.
5-3- کاربر متعهد است که پس از اتمام خدمت از اطلاعاتی که در نتیجۀ استفاده از خدمات سرویسچه کسب نموده است، استفاده نکند و از ذخیرۀ این اطلاعات به هر شکل اعم از ذخیرۀ اطلاعات در دستگاه تلفن همراه یا سایر موارد اجتناب نماید.
6-3- کاربر مشتری و سرویس دهنده تعهد مینمایند، که از هرگونه ارتباط مستقیم با یکدیگر در خصوص دریافت خدمت اجتناب نمایند. بدیهی است تضمین کنترل کیفیت و گارانتی بازگشت وجه، مورد تائید سرویسچه نبوده و مشتری هیچگونه ادعائی در این خصوص و یا خسارت احتمالی حادث نخواهد داشت و درصورت آگاهی، از این اتفاق سرویسچه می تواند نسبت به انسداد حساب کاربری طرفین اقدام نماید.
7-3- کاربر متعهد است تمامی تغییرات، الحاقات و اصلاحاتی را که توسط شرکت از طریق پیامک، ایمیل، سایت یا نرمافزارهای سرویسچه در خصوص استفاده از خدمات و شرایط آن برای کاربر ارسال میگردد، مطالعه نماید و در صورت موافقت، آن را تأیید نماید. تأیید مزبور ممکن است در قالب یک علامت، کلمه، عدد، عبارت، نام تایپشده و امثال آن بهعمل آید که به سند ارسالی الحاق میشود و همانند امضای دستنویس دارای آثار حقوقی است و امضاکننده را به مفاد سندی که به طریق مزبور امضا نموده است، متعهد و ملتزم مینماید. در صورت عدم تأیید شرایط استفاده، کاربر قادر به ادامۀ استفاده از سرویسچه نخواهد بود.
8-3- کاربر میپذیرد که بستههای تشویقی اختصاصی (و نه بستههای تشویقی عمومی)، برای استفادۀ شخصی وی در نظر گرفته شده و به همین دلیل میبایست از انتقال و فروش آنها اجتناب نماید.
9-3- کاربر میپذیرد که اعتبار ناشی از بستههای تشویقی غیرقابل تبدیل به وجه نقد است و از این رو کاربر نمیتواند وجه معادل بستههای تشویقی را از شرکت مطالبه نماید.
10-3- کاربران سرویسچه حق کپیبرداری از اطلاعات سرویسدهنده، نوشتار و تصاویر ارسالشده به سرویسچه را چه بهشکل دستی و چه بهطور خودکار نخواهد داشت و انجام این موارد پیگرد قانونی دارد.
11-3- کاربر متعهد میگردد هیچگونه فعالیتی که به حیثیت تجاری سرویسچه لطمه بزند، انجام ندهد. در صورت مشاهدۀ اینگونه فعالیت، سرویسچه حق انجام پیگیریهای قضایی لازمه را برای خود قائل است.
12-3- کاربر میپذیرد از هرگونه استفادۀ غیرمجاز از اطلاعات سرویسچه، بهصورت مستقیم یا غیرمستقیم، خودداری نماید. در صورت وقوع، سرویسچه حق انجام پیگیریهای قضایی لازمه را برای خود قائل است.
13-3- مشتری موظف است در زمان مقرر در محل بیان شده (نشانیای که در درخواست خدمت ثبت شده است) حضور یابد، در غیر این صورت شرکت مجاز خواهد بود معادل هزینهی خدمت را از اعتبار او کسر یا از نامبرده وصول نماید. وصول این مبلغ، نافی اختیار شرکت برای انسداد حساب کاربری مشتری موصوف نخواهد بود.
14-3- مشتری موظف است هزینهی خدمت را پرداخت نماید. پس از ارسال درخواست خدمت (در شرایطی که خدمت وفق درخواست اولیه انجام پذیرد و در شرایط آن تغییری داده نشود) یا پس از پایان خدمت، مشتری نمیتواند به میزان هزینهی خدمت اعتراض کند یا پس از پرداخت، تقاضای استرداد مبلغ پرداختی را بنماید.
15-3- مشتری میپذیرد که اعتبار موجود در حساب کاربری متعلقه منحصراً جهت بهرهگیری از خدمات سرویسچه قابل استفاده است و حق مطالبهی دریافت نقدی این وجوه را نخواهد داشت.
16-3- نظراتی که مشتری پس از دریافت سرویس در سرویسچه ثبت مینماید باید از موارد زیر مبرا باشند:
- الفاظ رکیک
- تبلیغ به نفع یا علیه سرویسدهندهها
- هر نوع محتوای متناقض عرف جامعه
- نقض قوانین جمهوری اسلامی ایران
- محتوای سیاسی و توهین به قومیتها
- توهین به مقدسات، اقوام یا اشخاص
- تبلیغات به هر شکلی
- هرگونه لینک به سایتهای دیگر
- نظراتی که دارای محتوای جمعآوری رأی و لایک دیگر کاربران باشند
- شماره تلفن، ایمیل و اطلاعات تماس
- نام کاربری افراد در سایتهای مختلف مانند Yahoo ID و …
- درخواست و دعوت به چت
- درخواست فیلترشکن و وی پی ان
- نظراتی غیرمرتبط با سرویسدهنده یا خدمت ارائه شده.
18-3- سرویسدهنده موظف است در حین انجام خدمت، تمامی قوانین جمهوری اسلامی ایران و قوانین صنفی را رعایت نماید. مسئولیت جبران خسارات جانی و مالی وارده به مشتری یا اشخاص ثالث حین ارائه خدمت بهسبب عدم رعایت این قوانین، بهعهدۀ سرویسدهنده است و شرکت در این خصوص مسئولیتی نخواهد داشت؛ مضاف بر آن، در صورت بروز چنین اتفاقاتی، شرکت مجاز خواهد بود خسارت وارده به اعتبار شرکت را از سرویسدهندۀ خاطی مطالبه نماید.
19-3- سرویسدهنده موظف است اعتبار تجاری نرمافزار سرویسچه را در همه حال در نظر بگیرد و برای حفظ این اعتبار از خود حسن خلق نشان دهد و مراتب نزاکت و ادب را در قبال مشتری رعایت نماید. تخلف از مفاد این ماده و نیز هر رفتاری که موجب خدشهدار شدن حیثیت تجاری شرکت گردد، شرکت را مجاز خواهد نمود که خسارت را از سرویس دهنده طلب کند.
20-3- سرویسدهنده موظف است قیمت تعیینشده توسط سرویسچه را از مشتری مطالبه نماید. مطالبۀ مبلغ مازاد جز در موارد توافقی خلاف می باشد.
21-3- کاربر میپذیرد که سرویسچه ممکن است از ارسال پیامک به عنوان راه ارتباطی خود با وی استفاده کند. کاربر میتواند درخواست کند که ارسال این پیامها قطع شود اما میپذیرد که با انصراف از دریافت این پیامها، ممکن است در استفاده از سرویس با مشکل مواجه شود.
22-3- کاربر تنها مجاز است از سرویسچه برای رفع نیازهای شخصی استفاده کند و باید از فروش یا استفادهی تجاری از خدمات آن اجتناب نماید.
ماده ۴ - تعهدات شرکت
1-4- شرکت متعهد به حفظ و حراست از اطلاعاتی است که در نتیجۀ استفادۀ کاربران از خدمات سرویسچه در نرمافزار ثبت و ذخیره میشود. این اطلاعات بهشرح زیر است:
- 1-4-1- اطلاعاتی که کاربر بهصورت مستقیم در زمان ثبت نام، درخواست خدمت و… در اختیار شرکت قرار میدهد
- 1-4-2- اطلاعاتی که بهطور غیرمستقیم و در نتیجۀ استفادۀ کاربر از خدمات سرویسچه در این برنامه ذخیره میشود؛ از جمله موقعیت مکانی محل درخواست خدمت، هزینۀ خدمت، تراکنشهای مالی صورتگرفته در حساب کاربری جهت استفاده از خدمات سرویسچه و اطلاعات مربوط به سختافزاری که کاربر با استفاده از آن از خدمات سرویسچه استفاده میکند (نظیر سیستمعامل آن) و نهایتاً شیوۀ اتصال کاربر به اینترنت و…
2-4- شرکت متعهد است کلیۀ تغییرات، اصلاحات و الحاقات قرارداد حاضر را از طریق سایت سرویسچه، نرمافزارهای سرویسچه، ایمیل یا پیامک به کاربران اطلاع دهد.
3-4- نظر به اینکه سرویسچه تنها خدمات نرمافزاری ارائه میدهد و در ارائۀ خدمت دخالت ندارد، شرکت هیچگونه تضمینی در خصوص کیفیت خدمات، صلاحیت و مهارت سرویسدهندگان، زمان دریافت خدمات و کیفیت خدمتی که ارائه میشود، نخواهد داشت. لذا هر نوع خدماتی که در قالب این پلتفرم صورت میگیرد یک قرارداد مستقل فیمابین مشتری و سرویس دهنده است و سرویسچه تنها زمینهی انعقاد این قرارداد را مهیا میکند.
4-4- شرکت هیچگونه مسئولیتی در خصوص عملکرد اشخاص ثالث که ممکن است موجب حدوث نقص یا اشکال و ایرادی در حساب کاربری کاربر گردد نخواهد داشت.
5-4- سرویسچه حق عدم سرویسدهی به کاربران را به هر دلیل داراست.
6-4- شرکت نمیتواند اجرا شدن برنامۀ سرویسچه را در تمامی سختافزارها، دستگاههای تلفن همراه یا شبکههای ارتباطی تضمین نماید.
7-4- مسئولیت استفاده از سرویسچه بر عهده کاربر است و سرویسچه هیچ تعهدى در قبال خسارات مستقیم، اتفاقى، تبعى، غیرمستقیم و کیفرى ناشى از دسترسى و استفاده کاربر از این سایت ندارد.
8-4- مسئولیت استفاده از هرگونه متن، پیام، توضیح، اطلاعات، عکس، مشخصات تماس و موارد مشابه که به سرویسچه ارسال میشود یا در آن قرار میگیرد، شامل بازتولید، افشاء، مخابره، نشر و پخش آن، بر عهده فرستنده اطلاعات است.
9-4- سرویسچه مختار است هر گونه پیام، محتوا یا عکسی که کاربران به سایت یا نرمافزارها ارسال میکنند یا هر حساب کاربری و اطلاعات دیگری که مربوط به کاربر یا ایجادشده توسط کاربر باشد را در هر زمانی و به هر شکلی که ضروری بداند، حذف نماید.
10-4- سرویسچه مختار است هر گونه محتوایی که کاربران به سایت یا نرمافزارها ارسال میکنند را به هر نحو که صلاح میداند، برای توسعه و تبلیغ خدمات خود استفاده نماید.
11-4- مسئولیت هر لینک، مطلب و ادعایی مربوط به سرویسچه که به واسطۀ اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر در سایت، بلاگ یا شبکههای اجتماعی و باقی رسانهها منتشر میشود، با خود این افراد است و سرویسچه مسئولیتی در قبال آنها ندارد.
ماده 5 - مالی
1-5- با توجه به این که اتصال به اینترنت برای استفاده از سرویسچه ضروری است، کاربر میبایست اینترنت مورد نیاز را به انضمام سایر لوازم استفاده از سرویسچه را تدارک ببیند.
2-5- مشتری هزینۀ خدمت را به یکی از دو روش زیر به شرکت پرداخت میکند:
- 2-5-1- پرداخت اینترنتی از طریق نرمافزارهای سرویسچه
- 2-5-2- پرداخت مستقیم به سرویسدهنده
4-5- مشتری میپذیرد هزینه بعضی از خدمات به طور تقریبی در سرویسچه از طرف سرویس دهنده مشخص شده و ممکن است با توجه به جزئیات خدمت مورد نظر و پس از انجام بازدید توسط سرویس دهنده تغییر در آن اعمال گردد و قیمت نهایی پس از بازدید به وی اعلام خواهد شد، لذا در صورت تایید مشتری، اعتراضی نسبت به هزینه خدمت نمیتواند داشته باشد.
ماده 6 - شکایات
1-6- در صورت بروز مشکل در خدمت ارائهشده، مشتری و سرویسدهنده باید تلاش نمایند مشکل را بین یکدیگر حل نمایند. درصورتیکه اختلاف حل نگردد، هر یک از طرفین میتواند شکایت خود را به سرویسچه ارائه نماید. در این صورت، سرویسچه با توجه به مستندات، نظر کارشناس و قوانین خود، رأی صادر مینماید.
2-6- در صورت بروز اختلاف بین کاربران و سرویسچه، طرفین تلاش خواهند کرد اختلاف را بهصورت مسالمتآمیز حل و فصل نمایند. در صورت عدم موفقیت، اختلاف از طریق مراجع قضایی شیراز حل و فصل خواهد شد.